new zealand

new zealand

pondělí 19. května 2014

Kiwi výlet za ovečkama



Konečně můžeme prohlásit, že kiwi sezóna je v plném proudu a na vrcholu sezóny. Asi nám brzy upadnou ruce, protože se dělá každý den a jak jsme si hrozně přáli, aby bylo hodně práce, tak si teď tak trochu přejeme, aby byl alespoň jeden den volna. Dlouho jsem nic nenapsala, takže se vrátím zpět asi o dva týdny, kdy ještě práce nebyla. Jeff nám našel práci na tři dny, mimo oblast Bay of Planty, asi čtyři hodiny jízdy. Jednalo se o jediný kiwi sad, který se v oblasti řeky Whanganui nachází. Podmínky pro pěstování tu nejsou tak výborné,což se i projevuje na vzrůstu ovoce. Celá česká banda se vydala do tohoto nádherného zapadákova protrhávat kiwi. Může se pracovat i v dešti, takže od práce nás neodradilo ani mokro. Majitelé sadu zakoupili velké pozemky pro svojí ovčí farmu a v rámci těchto pozemků, byl i tento kiwi sad. O pěstování kiwi toho moc nevědí, takže naši skupinku vřele vítali a brali nás jako kiwi-profesionály. No, to ještě nevěděli, že polovina z nás o tom ví taky velký kulový. Ale s naší prací byli spokojeni, takže nic nepoznali :) Celou naší výpravu jsme pak zakončili menší exkurzí po jejich ovčí farmě. Pán nám ukázal, jak se ovce nahánějí do ohrad a míst, kde jsou stříhány, případně i ošetřeny především kvůli parazitům. Byla jsem ohromena souhrou psů a jak úžasně poslouchají na dané rozkazy. Pán zakřičel levá, jeden pes šel vpravo a naháněl ovce doleva, pokud šli až moc do strany, číhal tam druhý pes, který rychle zasáhnul. Divila jsem se, že je ty ovce tak poslouchají, ale když sem viděla, jak pes bez ostychu ovci potrestal za neuposlechnutí kousnutím do zadku, hned jsem pochopila, že ty ovce jsou ze psů sakra vyděšené. Pak jsme přešli do chatrče, kde jsou ovce stříhány. Bohužel to bylo bez názorné ukázky, protože bylo hodně mokro, ale možná to bylo i dobře, protože by mi těch chudinek bylo asi líto. Moc se s tím totiž nepárají. Ovce se chytne, ostříhá a jen odstrčí na skluzavku, po které se ovce přesune dolů. Na řadu může jít další.
Jen co jsme se vrátili zpět, bylo nasmlouváno spousty práce a od té doby jsme se nezastavili. Výsledkem je, že už někteří chytají zánět šlach, já nemůžu na rameno a všichni začínáme být dost unavení. Já mám neustále pocit, že kdybych zpomalila, tak by si toho někdo všimnul a řekl si, že jsem pomalá, takže občas sbírám jak o závod a večer pak sotva zvednu ruce. No, hold se nezapře má soutěživost. 







Žádné komentáře:

Okomentovat